
Sfaturi SEO pentru bloguri
Promovarea este cel mai importat lucru de care trebuie sa tinem seama in momentul in care ne gandim la un blog. Fiecare blogger urmareste sa aiba o notorietate cat mai mare, iar acest lucru ne va aduce si un anumit grad de independenta financiara.
Atunci cand discutam despre promovare primele ganduri se indreapta catre social media dar aceasta metoda de promovare trebuie abordata prudent, pentru a nu ne aduce deservicii.
Blogurile se promoveaza gratuit
Cea mai usoara metoda de promovare gratuita este Facebook, dar in ultimul timp Google + a luat o amploare din ce in ce mai mare. Nu trebuie insa sa spamam canalele social media, deoarece nu am face decat sa agasam utilizatorii si sa ne construim o reputatie negativa.
Un plan de promovare bine gandit trebuie sa includa si o politica SEO de calitate. Aceasta va fi responsabila cu imbunatatirea locului in clasamentul Google a site-ului dar va trebui sa actionam cu cea mai mare prudenta, pentru a nu fi tentati sa utilizam tehnicile black hat SEO care nu vor face decat sa ne distruga munca.
Printre cele mai utilizate tehnici SEO onpage se numara optimizarea structurii site-ului, o retea bine gandita de linkuri interne si optimizarea site-ului pentru afisarea pe dispozitive mobile. Daca sunteti tentati sa utilizati AMP-uri (acceleratoare folosite pentru imbunatatirea timpilor de afisare pe mobil) nu este o idee buna, deoarece acest plugin are efecte negative asupra politicii de link building a site-ului.
Un alt truc SEO ce poate fi folosit in cazul in care suntem in pana de idei este actualizarea si republicarea unor articole mai vechi de pe blog.
SEO inseamna continut de calitate si backlinkuri
Cele mai importante criterii de clasificare ale site-urilor raman insa backlinkurile si continutul de calitate. Este necesar ca politica de cumparare a backlinkurilor sa fie foarte bine gandita, deoarece astazi Google pune mare pret pe calitatea linkurilor si nu pe numarul acestora.
Trebuie sa verificam atent continutul site-urilor pentru a urmari raportul dintre advertoriale si articole, daca continutul este improspatat periodic, calitatea articolelor, etc.
O alta metoda SEO utilizata este Google Adwords insa aceasta implica sume mai mari de bani. In acest caz este necesar sa studiem cuvintele cheie cu o concurenta cat mai scazuta pentru a avea rezultate rapide si preturi bune.
Pretul pentru fiecare click va fi la inceput mult mai mare, insa pe masura ce acestea se aduna pretul scadea iar randamentul investitiei initiale se va imbunatati constant.
Utilizarea cuvintelor cheie potrivite ramane insa o tehnica SEO de baza folosita pentru a ne imbunatati pozitia in Google. Este necesar sa identificam cuvintele cheie cu multe cautari si concurenta scazuta dar efectul utilizarii acestora dispare daca nu copletam descrierile si metadescrierile, deoarece acestea au un rol determinant in a atrage atentia utilizatorilor si a ii face sa intre pe blogul nostru.
Ceea ce este important de retinut ramane faptul ca SEO nu mai este ceea ce a fost. Nu mai este suficient sa folosim multe cuvinte cheie sau sa scriem corect din punct de vedere gramatical, ci trebuie ca articolele sa fie scrise pentru cititori.